Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2008

Το κυνήγι της ευτυχίας...


Οι προσπάθειες των ανθρώπων πάντα είχαν σαν στόχο την ευτυχία τους. Όμως, ο καθένας χαρακτηρίζει με διαφορετικό ορισμό την λέξη αυτή. Για κάποιους σημαίνει την απόκτηση χρημάτων (το χρήμα δεν φέρνει την ευτυχία, αλλά μπορεί να αγοράσει κάμποση απ' αυτήν). Για κάποιους άλλους σημαίνει την πνευματική ανύψωση (έχω διαβάσει τόσα, είμαι σοφός, έχω βρει το νόημα). Για άλλους σημαίνει την οικογενειακή κατάσταση (έχω τρία παιδάκια, είμαι ευτυχισμένος οικογενειάρχης). Για άλλους σημαίνει την σεξουαλική απελευθέρωση (τα κάνω όλα και συμφέρω). Για άλλους είναι θρησκευτικό θέμα (είμαι στον οίκο του Θεού και είμαι ευτυχισμένος, τίποτα δεν μπορεί να με αγγίξει).

Είναι αρκετά περίεργες οι απόψεις περί ευτυχίας. Μετά από μια μικρή δημοσκόπηση μεταξύ συγγενών και φίλων άκουσα τις παραπάνω απόψεις. Τι θα έκανε όμως ο καθένας από αυτούς για να κατακτήσει τον δικό του ορισμό της ευτυχίας; Εκείνος που μίλησε για τα χρήματα, σίγουρα θα πλήγωνε και θα πατούσε επί πτωμάτων χωρίς δεύτερη σκέψη. Εκείνος που θεωρεί την πνευματική του ανύψωση ως υπέρτατο αγαθό, μήπως για να αποκτήσει τις πάμπολλες γνώσεις του,δεν θα είχε κανέναν ενδοιασμό να παρκάρει το παιδί του μπροστά από μια τηλεόραση; Ο οικογενειάρχης... Ωραίος τύπος. Πετάει παιδιά στον κόσμο, μη έχοντας τα μέσα ή ακόμα και την θέληση να προσφέρει αγάπη και πρόοδο στα παιδιά του. Ο σεξουαλικά απελευθερωμένος βιώνει μια μορφή ευτυχίας, δεν διαφωνώ. Είναι ελεύθερος να χρησιμοποιήσει το κορμί του απαλλαγμένος από ψευτο-πουριτανισμούς αλλά.... μόνο αυτο. Στη ζωή του μπορεί να κατακρίνει ανοιχτά αυτό που και ο ίδιος πράττει στα κρυφα. Όσο για τον θρησκευάμενο, που νιώθει την ευτυχία στον οίκο του Θεού όπως μου τόνισε, έχω μια ερώτηση : Έξω από 'κει; Ο Θεος σε είδε προχτες που πάρκαρες το αυτοκίνητό σου μπροστά στη ράμπα των αναπήρων....

Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Ας κυνηγάμε την ευτυχία μας (τον ορισμό της όπως τον βλέπει κανείς) αλλά να προσέχουμε να μην παρασυρθούμε από την απίστευτη θέλξη της...

Δεν κάνω την έξυπνη ούτε την ειδήμων.Για 'μένα ευτυχία είναι όλα τα παραπάνω. Και ένα χαμόγελο. Ένα τραγούδι. Ένα φιλί στο μάγουλο. Ένα τηλεφώνημα. Ο ήχος των βημάτων μου πάνω σε πεσμένα στα φύλλα.....

5 σχόλια:

e-ιωάννης είπε...

Θα ελεγα οτι ευτυχια ειναι η ανεξαρτησια μας.
η ανεξαρτησια μας απο καθε τι που μας κραταει αιχμαλωτους,την αιχμαλωσια την οριζει καποιος με τον δικο του τροπο,διοτι μονο αυτος γνωριζει....

Eirra Bear είπε...

Ditto.... :-)

Eirra Bear είπε...

Is captivation so wrong?? A sunset captivates.... Without the sunset, there would be no sunrise!!

Λευκή είπε...

Maybe the real point of happyness is having the freedom to choose if you want to be captivated or not!!

ruth_less είπε...

Ευτυχία είναι όταν
αυτά που λες
αυτά που σκέφτεσαι
κι αυτά που πράττεις
βρίσκονται σε αρμονία

(Μαχάτμα Γκάντι)