Σάββατο, 13 Ιουνίου 2009

Η δύναμη της συνήθειας


Η ρουτίνα είναι μια λέξη με αρνητική έννοια. Ρουτίνα είναι η διαδρομή για τη δουλειά, το ξύρισμα στους άντρες, το βάψιμο της ρίζας στις γυναίκες.. Πράγματα που πρέπει να κάνω και απλά τα κάνω γιατί πρέπει, δεν παίρνω κάποια ευχαρίστηση από αυτά.
Η συνήθεια όμως είναι μια γλυκιά αίσθηση.. Είναι κάτι που κάνω, ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μου, που ναι μεν είναι επαναλαμβανόμενο απέχει όμως από το "βαρετό", για τον απλούστατο λόγο ότι μου αρέσει. Γι'αυτό το'χω εντάξει, συνειδητά ή ασυναίσθητα στη ζωή μου.
Η συνήθεια, σου δίνει τη γλυκιά αίσθηση της σιγουριάς.
Στην αρχή, πριν η επαναλαμβανόμενη πράξη γίνει συνήθεια, η πρόοδος είναι μηδαμινή. Σχεδόν ανεπαίσθητη. Όταν μου συμβαίνει κάτι τέτοιο, ούτε που το καταλαβαίνω. Ξυπνάω ένα πρωί και αναρωτιέμαι "πού είναι η συνήθειά μου και πότε θα καταφέρω να τη βρω"? Και μετά σκέφτομαι "μα καλά... πότε, πώς, γιατί? τι έγινε και η συνήθεια αυτή έγινε τόσο μέρος μου που την αποζητώ κιόλας?". Ρωτάω εγώ, κανένας δεν απαντάει βέβαια.
Ωραία λοιπόν, αφού απάντηση δεν παίρνω, θα το προσπεράσω. Άστο να "αιωρείται". Αρχίζω όμως σιγά σιγά να αναρωτιέμαι... τι έχει αυτή η συνήθεια πια που μου αρέσει και δεν είναι σε καμία περίπτωση ρουτίνα? Ας τα βάλω κάτω λοιπόν, μπορεί να μην είμαι και αστέρι στα μαθηματικά αλλά δεν μπορεί να είναι κανένας τρελός αλγόριθμος με ολοκληρώματα και άλλα τέτοια εφιαλτικά. Το σκέφτομαι από'δώ, το σκέφτομαι από'κει.. ζυγιάζω.. προσπαθώ να θυμηθώ.. μπερδεύομαι..δεν μου βγαίνουν τα νούμερα σωστά. Μήπως να το προσπερνούσα κι αυτό? Προς το παρών, ας μείνει. Έχουμε καιρό.. Τη συνήθειά μου δεν την αλλάζω, μ'αρέσει αφού. Τι σημασία έχουν οι λόγοι και οι αιτίες κτλ?
Η συνήθεια είναι κάτι που είναι γνωστό, κάτι που δεν σε απειλεί και νιώθεις ασφάλεια και σιγουριά κάνοντάς το. Κι ένα γλυκό χαμόγελο.. :)

10 σχόλια:

ΠΡΟΒΑΤΟ, ΟΧΙ ΑΡΝΙ είπε...

Ξαπλώνω στα λόγια σου. Έγραφα κι εγώ για τη ρουτίνα πριν μερικές μέρες. Διαφορετική εκείνη ωστόσο και πάλι το θέμα ήταν η ηθέλημένη επανάληψη πραγμάτων που σ' αρέσουν.

Λευκή είπε...

Αχ ένα πρόβατο!

Ξάπλωσε dear πρόβατο όπου θες.
Καλό απόγευμα και ευχαριστώ για την επίσκεψη. Θα έρθω να δω κι εγώ πώς το έπιασες το θέμα, γιατί με ενδιαφέρει. :))

γυάλινο δάκρυ είπε...

Tη ρουτίνα από τη μία τη βρίζουμε και από την άλλη όταν νιωθουμε ότι πάμε να τη χάσουμε φοβόμαστε για το άγνωστο.. Είναι γλυκόπικρη δηλαδή.. Η συνήθεια γίνεται εθισμός πολλές φορές..

Λευκή είπε...

γυάλινο δάκρυ,

κοίτα, αυτό με τους εθισμούς είναι ένα θέμα. Να πω την αλήθεια, αυτή μου η συνήθεια με βοηθάει να κόψω το κάπνισμα. Σαν τα τσιρότα! ;)

dreamer-angel είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=-sNzo4pA75I

Καλό Σ/Κ Φιλιά

Λευκή είπε...

dreamer μου,

"και μια ζωή στα πόδια να το βάζω", λέει ο φίλος Μίλτος. Αυτή είναι μια συνήθεια που δημιουργείται από την ανάγκη της αυτοπροστασίας. Δεν είναι σύνηθες, είναι αναγκαίο.
Όμως... κι αν? Αν δεν παραστεί η ανάγκη, δεν υπάρχει κανένας λόγος να συμβεί.

Καλό απόγευμα :))

anna. είπε...

Δεν είμαι της συνήθειας!!!
Τρέμω τη ρουτίνα!!!
Θέλω όλο και διαφορετικά πράγματα!!!
Το γελοίο της ιστορίας???
Στα παλιά ξανά γυρίζω!!!!
Φιλιά καλό ΣΚ.

Λευκή είπε...

anna.

χαχα μπορεί να μην το παραδεχόμαστε, να μη μας πάει η καρδιά να το παραδεχτούμε (λόγω ίσως "επαναστατικής φύσης"), αλλά το ζητούμενο είναι τελικά να βρούμε τη σταθερότητα, την ηρεμία, την ασφάλεια. Αυτά τα προσφέρει απλόχερα η συνήθεια. Και πάλι, σχετικά είναι όλα... Δεν ξέρω αν εννοείς τι εννοώ ή αν εννοώ αυτό που εννοείς κι εσυ!
Φιλιά πολλά :))

Υάδα είπε...

Αν καταφέρουμε να αντιστρέψουμε τους όρους της ρουτίνας σε όσα θέλουμε και λαχταράμε, τότε η καθημερινότητά μας θα αποκτήσει άλλο νόημα

Καλό σου βράδυ :-)

zekia είπε...

σαν καλός και σωστός ζυγός που είμαι, λατρεύω τη συνήθεια! μαάκρι να είχα περισσότερο χρόνο να αφιερώσω στις συνήθειες μου!